Kan ik een familie ondersteuning “op maat” aanbieden ?

• Auteur

Deze vraag stelde ik mijzelf steeds vaker.
    Op mijn kantoor heb ik een kast vol met materialen: brochures van kisten, boekjes om uit te delen over de zakelijke afwikkeling na een overlijden, allerlei soorten boekjes voor kinderen. Stuk voor stuk even mooi. Toch kwam ik erachter dat niet alles zomaar “past” bij de families die ik begeleid.
    Woorden die mijn manier van werken typeren zijn: persoonlijk, betrokken en zorgzaam.
    Maar zien families die ik begeleid ook het persoonlijke terug in de dienstverlening die ik aanbied ? Op welke manier kom ik hen tegemoet ?
    Steeds probeer ik erachter te komen waar de familie behoefte aan heeft en hoe ik hen kan ondersteunen op een manier die bij hen en hun leefwijze past.
    In de omgeving waar ik werk, zijn veel mensen christelijk. De kinderboekjes die ik uitdeelde, sloten niet aan op de belevingswereld van ouders die hun kinderen grootbrengen met het geloof.
    Het zette mij aan het denken; ik wilde ook deze ouders en kinderen graag iets passends aanbieden. Een dergelijk boek bleek er nog niet te zijn.
    Uiteindelijk leidde dit tot het schrijven van een nieuw herinneringsboek voor kinderen: “Nu jij hier niet meer bent”. Het boek is geschreven vanuit een christelijke achtergrond.
    Dit invulboek laat met behulp van persoonlijke verhalen en citaten van kinderen zien wat er allemaal gebeurt als er iemand is doodgegaan. Maar het is ook een boek, waarin kinderen kunnen tekenen, schrijven en dingen inplakken. Zo zullen zij degene die is overleden nooit vergeten.
    Dit boek heb ik geschreven om kinderen én hun ouders te helpen om samen in gesprek te gaan in een periode van verdriet en rouw.

En dat is wat ik noem: persoonlijk, betrokken en zorgzaam!

Kijk voor meer informatie over het boek op: https://www.corinedejonguitvaart.nl/boek/

of bekijk de boekrecensie op deze website.

0 reacties
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.